12. märts 2009

10 lehekülge pliiatsit!


Hurraa, eelmise nädalaga valmis 10 lehekülge suht täpseid kavandeid! Tulemuseks valus käsi ja suur kurnatus kogu seniseks nädalaks (täna on juba kolmapäev). Siiski võib tulemusega üldiselt rahul olla ja protsess ise oli ka üllatavalt lõbusapoolne.

Paar mõtet siia, mis ei oma erilist tähtsust laias plaanis, kuid käivad ehk "adekvaatse tööprotsessi kajastuse" juurde.
* Olen umbmääraseks ja utoopiliseks tempoks endale seadnud 10 lk nädalas. Eelmisel nädalal oli kõva vunk sees, kuid käesolev nädal näib kuluvat peamiselt taastumiseks... Nüüd kesknädalal leidsin jõu, et paberid uuesti ette võtta.
* Teine tärmin on endale seatud suve algus - siis võiks see juba ära trükitud olla mingil viisil. Eks näis, eks näis, mis elu tuua võib...
* Ma pole suutnud ega tahtnud lisada veel ainsatki tekstimulli. Mul on tekstiga kombeks liialdada ja liialt sõnaohtraks ja keerukaks minna. Paras mulle siis nüüd, kui teksti jaoks enam ruumi ei jää!
* Üldpilt tundub nihkuvat aina vanema vanusegrupi suunas. Ma ei tea, kas see on hea või halb... Olimar Kallase ja Priit Pärna lood olid ju ka lastele, kuid samas ka "vanadele". Taolisele määratlematule sihtgrupile pihta saamine on ilmraske ülesanne ja kindlasti pole see mu taotlus antud looga. Kuid ehk aitab see, et teksti nagunii väga palju ei mahu ja enamus jääb visuaalse huumori ja karakterite kanda. Samas, mu eesmärk pole anonüümset lugejat rahuldada, vaid endale võimalikult meeldiv asi teha meeldiva tööprotsessiga. Muul viisil pole huvitav.
* Illustratsioonitööde puhul on mul viimasel ajal kombeks olnud teha mitmeid kavandeid ja neid valguslauaga aina täpsemaks kavandada. Nüüd olen õppinud ära kustkummi kasutamise! Mul on lihtsalt tunne, et ma ei suuda seda veel kaks korda ümber joonistada... Järgmine ümberjoonistus saab olema küll valguslauaga, kuid siis juba paksule paberile sinise pliiatsiga, et brushpenniga seejäral ära kontuurida kõik.
* Koomiksi loomisprotsess ja tulemusest saadav kaiff on endiselt sama, mis see oli 10 või 15 aastat tagasi lapsepõlves ja noorukieas - kõik polegi minu jaoks veel kadnud!

Kommentaare ei ole: