22. sept 2008

Pixarikoolitus Viborgis - päev 1

Esimene õppepäev Pixari matte-painter Paul Topolosega. Tegu on kahtlemata pika õpetajakogemuse, tohutu materjalivaru ja väsimatu huumoriviskajaga tüübiga. Ma ei hakka tema karakterit täpsemalt ümber kirjeldama, kes soovib, vaadaku järgnevat videot: http://www.acmi.net.au/talks_pixar_topolos.htm

Umbes samamoodi kui seal videos, kuid liikuvamalt, toimus tänane storyboardi-õpe. Igaüks sai teha ka kaks ülikiiret storybordi (15 ja 30 min), mida hiljem ka teistele kirjeldama pidi. Õppisime termineid nagu long shot ja close up ja screen direction ja veel mitmeid muid. Näidete illustreerimiseks pidid muuhulgas vabatahtlikud käsikaamera ette astuma ja amatöörnäitlemine projetseerus läbi 17" mac-läpaka seinale. Beautiful.
Muuhulgas näitas ta vahele oma töid mitmetest projektidest, milles osalenud on, näiteks Star Wars - Episode II (ja I?), Rattatouille ja Wall-E... Kahju ainult, et viimast ise pole veel näinud, saanuks paremini aru, mis lõplikus filmis sees ja mis välja oli jäänud kontseptsioonist. Huvitav oli igal juhul taoliste toodete telgitagustesse piiluda. Just nimelt toodete, kuna nagu väga ilmselt aru saada oli, koosneb mega-filmide iga võte kunstnikehordide pikkadest arutelude-proovimiste-ümbertegemiste jadast, mis käib ka paljuski rezhisööride ja produtsentide taktikepi järgi.

Õppesõnade juurde, milles räägiti kaadrite ülesehitusest, näitas ta katkeneid trobikonnast filmist, kus antud printsiipe rakendati, mitte kuigi üllataval kombel mitmed neist tuntud USA kassahitid - Saving Private Ryan, Braveheart... Ja ka filmidest, mida ma näinud pole, kuid mida katkendite põhjal näha tahaks (poisist, kes oma arvates II maailmasõja põhjustab ja hullust prantsuse (?) kuningast... hilisem googeldamine vast abiks. EDIT: Emperior of the Sun). Kohati oli siis juures ka storyboard samast stseenist.

Saime teada, et homsest kuni nädala lõpuni tegeleme matte-paintinguga, kus proovime teha "nagu päris" maalingu, et selle oskusega rikkaks saada, kallis auto osta, Ameerikasse elama minna ja teisi maid vallutama hakata - nagu õppejõud ise väljendas. Pika demokraatliku valikuprotsessi tulemusel valiti kogu maailma lugude varasalvest välja Seven Samurai, Kurosava klassikaline film. See ei tähenda aga, et hakkame samurai-aegset jaapani maalima, vaid stiili võib ka varieerida endale meelepäraselt. Eks paistab, kas või mis välja kukub...

Muuks ebaoluliseks infoks veel - kooli asukoht on mu ööbimispaigast 5 min kiire kõnni kaugusel. Väike meeldiv detail: hommikul ootas klassis laual igaüht värske kirjutuspaberi mapp ja A4 kõvakaaneline skechbook. Beautiful. Töövahendiks järgnevatel päevadel on A5 või A4 Induos3 Wacomiga varustatud PC-d. Õpilasi on klassis umbes 12-13. Mõned taanlased, kuid ka inimesi Rootsist, Saksamaalt, Itaaliast... Ja muidugi Eestist.

Õhtul kell 21 toimus suur ühine söömaaeg, kus osalesid ka tudengid teistelt kursustelt/klassidest. Moodustus väga multikultuurne seltskond, kes istus koomiksimustrilise laudlina taga ja kühveldes pastat, sooje saiu, õuna-purukooki, juues mahla või veini peale. Sain teada, et kahe nädala eest oli seal külas olnud kaks tudengit Eestist, kellest üks rääkinud vabalt ka rootsi keelt. Rootslane küsiski nüüd, et ega me kõik rootsi keelt juhuslikult ei oska...

Mõned fotod:

Osa animatsioonitöökoja kompleksist. Eespool söögitoa ots, mis muidu on ka vist administratiivne hoone, taga meie õppehoone, kus käib tihe animeerimine-loomine-kriitseldamine igas nurgas.

Koridor koos sendidega, millel leiduva kraami kohta peab eraldi postituse tegema millalgi.

Meie töötuba ja töölised.

Kolmteist animaatorit, seitse samuraid ja üks matte painter.

Koridoris praokil olnud uksest avaneb vaade otse võtteplatsile...

Kommentaare ei ole: